counter create hit

مطالب مرتبط:
اظهارنظر حسین انتظامی درباره مترجم و نویسنده «به عبارت دیگر»

اظهارنظر حسین انتظامی درباره مترجم و نویسنده «به عبارت دیگر»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حسین انتظامی دستیار ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار متنی در اینستاگرام نظر خود را درباره کتاب «به عبارت دیگر» جومپا لاهیری بیان کرد. انتظامی در این باره نوشت: «اثر جدید خانم جومپا لاهیری، نویسنده هندی تبار انگلیس ...

گناه این "ابراهیم" نیز بت‏ شکنی است

به گزارش الف کمتر در تاریخ مکتوب یا به تصویر در آمده، قساوت و خشونت کشورهای سردمدار سرمایه‏داری، در معرض قضاوت در آمده است. چنین رویه‏ای آیا به این دلیل است که آنان بدون تجاوز به حقوق دیگران به ثروت‏های نجومی دست یافته اند یا این‏که ...

سردیس عباس کیارستمی با زخمِ چاقو در پایه‌اش نصب شد

به گزارش ایلنا، این سردیس برنزی به سفارش گالری بوم و توسط علیرضا آسانلو، نقاش و مجسمه‌ساز، خلق شده است. آسانلو پیش از این سابقه ساخت مجسمه‌های برنزی از ملک الشعرای بهار، عزت الله انتظامی، غلامحسین امیرخانی، مرتضی ممیز، جلیل شهناز، پروفسور ...

سردیس عباس کیارستمی نصب شد

سردیس عباس کیارستمی نصب شد

خبرگزاری ایلنا: سردیس عباس کیارستمی چندی پیش در فضای باز گالری بوم نصب شد. این سردیس برنزی به سفارش گالری بوم و توسط علیرضا آسانلو، نقاش و مجسمه‌ساز، خلق شده است. آسانلو پیش از این سابقه ساخت مجسمه‌های برنزی از ملک الشعرای بهار، عزت الله ان ...

من اولین زن استنداپ کمدین ایران هستم +عکس

من اولین زن استنداپ کمدین ایران هستم +عکس

بازی داوران جشنواره فیلم فجر با یک انیمیشن سینمایی!

ساعت: 13:32 منتشر شده در مورخ: 1396/11/28 شناسه خبر: 1314437 هیئت داوران سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر انیمیشن ...

محفل طنز «در حلقه رندان» اسفند ماه برگزار می شود

محفل طنز «در حلقه رندان» اسفند ماه برگزار می شود

به دلیل همزمانی با ایام سوگواری فاطمیه، برگزاری محفل ادبی ...

قرمز به جای سیاه؛ برلینی ها از کمپین هالیوود علیه فساد جنسی حمایت نکردند

قرمز به جای سیاه؛ برلینی ها از کمپین هالیوود علیه فساد جنسی حمایت نکردند

ساعت: 15:02 منتشر شده در مورخ: 1396/11/28 شناسه خبر: 1314536 جشنواره برلین که از آخر هفته گذشته رسما کار خودش را ...

ما از نورفاطمۀ زهراء(س) چه استفاده ای می  کنیم؟

ما از نورفاطمۀ زهراء(س) چه استفاده ای می کنیم؟

به گزارش جهان نیوز، شنیدن فضایل و برخی ویژگی های شخصیتی ائمه (علیهم السلام) در کلام بزرگان دین باعث ایجاد نگرش و معرفتی نوین در افکار آدمی می شود. در واقع ایام ولادت ها و شهادت های حضرات معصومین (علیهم السلام) باید فرصتی جهت تبیین معارف و فضایل این بزرگواران باشد تا ...

کار عجیب یک اتحادیه آمریکایی

کار عجیب یک اتحادیه آمریکایی

بانی فیلم:اتحادیه تهیه کنندگان سینمای آمریکا (با نام اختصاری PGA) در حالی ۱۱ فیلم را کاندیدای عنوان فیلم برتر سال ۲۰۱۷ کرد و طی مراسمی در به ورلی هیلز کالیفرنیا بهترین فیلم را از میان آنها برگزید که چند فیلم جا افتاده از میان نامزدها پیش از کاندیدا شده ها خ ...

ادای دین جشنواره جهانی فیلم فجر به عهد قاجار

ساعت: 15:42 منتشر شده در مورخ: 1396/11/28 شناسه خبر: 1314592 پوستر سی‌وششمین جشنواره جهانی فیلم ف ...

دو نویسنده مشهور آمریکایی به تعرض جنسی متهم شدند

دو نویسنده مشهور آمریکایی به تعرض جنسی متهم شدند

دو نویسنده مطرح آمریکایی حوزه ادبیات کودک و نوجوان به آزار جنسی متهم شدند. به گزارش ایسنا، «گاردین» نوشت: «جیمز دشنر» نویسنده رمان «دونده مارپیچ» و «جی آشر» نویسنده کتاب «۱۳ دلیل برای این‌که» به تعرض جنسی متهم شدند.   هر دو این نویسن ...

«خشم شدید فیلیپ هوتس» در سه نقطه

«خشم شدید فیلیپ هوتس» در سه نقطه

نمایش «خشم شدید فیلیپ هوتس» به کارگردانی علی زرین نهاد در پلاتو سه نقطه به صحنه می‌رود. به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، نمایش «خشم شدید فیلیپ هوتس» به‌کارگردانی علی زرین‌نهاد در پلاتو «سه نقطه» به‌روی صحنه می‌رود.این نمایشنامه براساس یک شو ...

کیانوش عیاری: دکتر قریب را به شهریار ترجیح دادم

کیانوش عیاری: دکتر قریب را به شهریار ترجیح دادم

جام جم آنلاین: کیانوش عیاری، نیازی به معرفی ندارد؛ کارگردانی واقع‌گرا با دغدغه‌هایی بشدت اجتماعی که معضلات خاص زیر پوست جامعه‌ را روایت می‌کند و شخصیت‌های ماجراهایش، آدم‌هایی شبیه به همان‌هایی هستند که در اطرافمان می‌بینیم.عیاری، هم در تلویزیون فعال است و هم ...

حدیث روز/ خطبه حضرت زهرا(س) درباره راه نجات بخش پیامبر(ص) و امام علی(ع)

مشرق- حضرت زهرا علیهاالسلام در بخش دیگری از خطبه می فرماید: ... و شما بر لبه پرتگاهی از آتش قرار داشتید جرعه آبی برای تشنگان و شکار بی رنجی برای آزمندان بودید، آنگاه خدای بزرگ به وسیله حضرت محمد صلی الله علیه و آله و پس از چه فراز و نشیب ها ـ و گرفتار شدن ...

برخی صحنه های «به وقت شام» صددرصد مطابق با واقعیت است/ از طرف همه مجاهدین از حاتمی کیا تشکر می کنم

ساعت: 09:03 منتشر شده در مورخ: 1396/11/30 شناسه خبر: 1315516 فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: من فکر می‌کنم فیلم «به ...

چرا به وقت شام بهترین فیلم جشنواره فجر امسال بود؟

چرا به وقت شام بهترین فیلم جشنواره فجر امسال بود؟

Richard Wagner; آهنگساز و نویسنده از عشق و جنگ

ریشارد واگنر؛ آهنگساز و نویسنده عاشق پیشه

بالا: Richard Wagner موسیقی بدون, تئاتر کارگردان و نویسنده یکی از غیر آهنگسازان سبک رمانتیک در موسیقی از آلمان است. یک گروه از منطقه واگنر در علاوه بر این به ۱۱۳ اثر از موسیقی در پس زمینه های پورنو, اپرا آهنگ است. سونات و سمفونی ۱۶ جلد کتاب در زمینه تئوری موسیقی و ادبیات و سیاست است. او گفت که دولت حامیان و مخالفان است. موسیقی نشان دهنده سده نوزدهم به اوج که در آن کلمات و موسیقی بهترین راه برای درهم زندگی است. واگنر ملودی است. پایه اصلی موسیقی یکپارچهسازی با سیستمعامل با او و پس از او هماهنگی اصلی بیان هر حساب (از جمله ید حدی است که بحث در مورد "تریستان" هر موسیقی که به عنوان واگنر اپرای "تریستان و Isolde" پسند. پس از پایان زمین است. آغاز كار و جوانی ريشارد واگنر در ۲۲ مه ۱۸۱۳ در شهر لايپزيگ در شرق آلمان زاده شد. او فرزند نهم خانواده بود. سال تولدش سال جنگ و شكست ناپلئون بناپارت در مقابل آلمان و روسيه بود. در شش ماهگی پدر و در ۷ سالگی ناپدری مهربانش لودويگ گاير را از دست داد و از آن پس كشيش هنردوستی به نام وتسل Wetzel چند سالی تربيت او را به عهده گرفت. بدين ترتيب واگنر هنر را از خانواده به ارث نبرد. شايد همين دليل برجستگی كار او در اپرا و موسيقی دراماتيك يا حتی موسيقی تئاترال باشد در حاليكه او ترانه ها، مارش ها و قطعاتی برای پيانو نيز ساخته است. همسر دومش كوزيما كه دختر آهنگساز بنام آن زمان فرانتس ليست و خود پيانيست چيره دستی بود، نوشته كه ريشارد واگنر برای آفرينش يك قطعه، همواره نيازمند تجسم تصوير مشخص يك صحنه بوده است. او هرگز نمی توانسته موسيقی مجرد يا "هنر برای هنر" بيافريند. واگنر از تربيت موسيقايی در كودكی و آموزش بلندمدت آكادميك اين فن در دانشگاه محروم بود. شايد به همين دليل با ساختن آثار پرطمطراق همواره در پی جبران اين كمبود می گشت. او نخست خود سروده های اپراهايش را می ساخت و سپس برای صحنه های مشخص، آهنگ هايی می نوشت. هنگامی كه ریشارد واگنر در ۱۸ سالگی به مدرسه ی عالی موسيقی لايپزيگ راه يافت، هنگامه ی شورش ها و انقلاب های شهروندان آلمان عليه فئودال ها و نظم پيشين، در اوج خود بود. تأثير جنبش دموكراتيك وحدت خواهان آلمان كه در سال ۱۸۴۸ به اوج خود رسيد، بر واگنر و كارهايش چنان ژرف بود كه شايد بتوان شهرت و اعتبار او را مديون اين جنبش دانست. فرار به سوئیس در سال ۱۸۴۹ واگنر در شهر درسدن در شرق آلمان می زيست و به همراه روشنفكران انقلابی می كوشيد در راه برچيدن نظام پوسيده ، گام هايی بردارد. هرچند او مانند برخی روشنفكران همشهری اش مستقيما به نيروهای نظامی انقلابی نپيوست، ولی به اتهام تحريك مردم و برهم زدن نظم عمومی تحت پيگرد قرار گرفت و به سوئيس گريخت. تأثير اين جنبش در آثار و كارهای واگنر تنها در اپرای بلند "حلقه ی نيبلونگن" كه به موضوع افول نظام اشرافی در سده های ميانه و غروب و نابودی خدايان پرداخته محدود نمی شود. اين تأثير حتا در ساختمان تئاتر خصوصی كه او در شهر بايرويت Bayreuth در جنوب آلمان برای اجرای سالانه ی كارهای خود با عنوان "فستيوال بايرويت" برپا ساخت نيز آشكار است. هدف واگنر اين بود كه در ساختمان اين تئاتر خبری از لوژهای ويژه و صندلی های رديف اول و دوم نباشد بلكه همه دايره وار در يك سطح بنشينند. بماند كه اين فستيوال جايگاه و پايگاهی در مردم عادی پيدا نكرد و همواره محل تجمع دولتمردان و ثروتمندان و برگزيدگان سياسی و فرهنگی باقی ماند. تقليد و استقلال هنری واگنر نخستين آثار موسيقی اش كه قطعه هايی برای پيانو و كم و بيش تقليدهايی از فرانتس شوبرت و بتهوون بودند را در ۱۹ سالگی و زير سرپرستی نخستين استادش تئودور واينليش نوشت و اجرا كرد. اما بذر برخی از آثار مستقل بعدی او مانند "پيش درآمد لهستانی" كه زير تأثير جنگ های لهستان عليه روسيه و آشنايی با يك اشراف زاده ی لهستانی ساخته شدند، در همين زمان پاشيده شد. آفرينش تنها سمفونی اش "سمفونی در دو ماژور" را نيز در همين سال ها يعنی از نوزده سالگی آغاز كرد كه آن هم تقليدی از بتهوون و هايدن بود. در آستانه ی بيست سالگی بود كه بازيگری برادرش در تئاتری در لايپزيگ او را به فكر ساختن اپرا و آفرينش نخستين درام موسيقايی وی di feen يعنی "پريان" انداخت. در سال ۱۸۴۷ واگنر بود كه برای نخستين بار، مقاله ای درباره ی رهبری اركستر نوشت و سبك نوی در اين زمينه بنا نهاد كه در آن رهبر افزون بر عصای خود با حركات و سكنات چهره، اركستر را هدايت می كند. واگنر و يهودی ستيزی ریشارد واگنر۳۷ ساله بود كه در اوت ۱۸۵۰ بحث انگيزترين مقاله ی خود "يهوديت در موسيقی" را در "مجله ی موسيقی نو" منتشر و بدين ترتيب به انديشه های آزاديخواهانه ی خود پشت كرد. گفتنی است كه در سده ی نوزدهم يهودی ستيزی بیشتر جنبه نظری داشت و هنوز ابعاد عملی جنایت کارانه مانند دوران نازی ها را به خود نگرفته بود. یهودی ستیزان چپ و راست آزادانه در اين زمينه داد سخن می دادند و حتا ماركس در نوشتار "مسأله ی يهوديان" به عنوان انتقاد از قوم خود خدای يهوديان را پول و خدای جهان را خدای يهود، قلمداد می كند. در چنين جوی است كه واگنر نيز انديشه های يهودی ستيزانه ی خود را آشكار می سازد و ادعا می كند كه "يهودی تا زمانی سروری می كند كه نيروی تلاش و كوشش ما را پول تعيين كند". بدين ترتيب واگنر ماركس را دستاويز انديشه های خود قرار می دهد تا ديدگاه اش از او گذر كند و به يهودی ستيزی بيمارگونه تبديل شود. هيتلر در يكی از سخنرانی هايش واگنر را سرمشق خود دانسته بود. تاريخدانان بسياری واگنر را در كسب اعتبار نازی ها در ميان مردم آلمان مسئول می دانند. از سوی ديگر ريشارد واگنر در جوانی يار و همنشين ميخائيل باكونين بانی آنارشيسم و گئورگ هروگ Herweg هموند كارل ماركس بود و از اين دو شخصيت تأثير بسيار پذيرفت. در زمان سالخوردگی نيز او همواره بر ضد حكومت های مركزی داد سخن می داد و اصولا با نهادهای متمركز ميانه ای نداشت. شايد بتوان واگنر را به عنوان فرزند دست راستی زمان خود يهودی ستيز شمرد، اما شايد زياده روی باشد اگر او را سرمشق و فراهم ساز ناسيونال سوسياليسم و جنايات هيتلری بدانيم. به نوشته ی واگنر شناس بنام آمريكايی پروفسور واينر، ريشارد واگنر بی گمان در آثار خود نيز يهودی ستيز است. آثار واگنر در زمان نازی ها بيش از هر آهنگساز ديگر از رسانه ها پخش می شدند اما همان ها اپرای "پارسيوال" او را به علت گرايش های صلحجويانه ی مضمون آن، ممنوع اعلام كردند. پيش به سوی شهرت واگنر در سال ۱۸۵۰ از فرانس ليست آهنگساز و پيانونواز سرآمد اتريشی - مجاری خواست اپرای "لوهنگرين" او را به روی صحنه آورد. ليست با آماده سازی و اجرای اين اپرا در شهر وايمار با حضور سرشناسان هنر و سياست، واگنر را در جهان هنر آن روزگار مطرح ساخت. "لوهنگرين" هنرمند نابغه ی تنهايی است در محيطی نابسامان. او نيازمند احترام نيست بلكه مشتاق عشق است. "لوهنگرين" شناخته ترين اپرای واگنر است. آميزه ايست از جنبه های عادی و زمينی با سويه های والای آسمانی. اين اثر چنان در جامعه ی فرهنگی آلمان جا افتاده كه آلمانی ها گاه امروز هم به جای "ای خدا" به نشان شگفتی، با الهام از اپرای "لوهنگرين" می گويند: «mein lieber Schwan) يعنی "ای قوی عزيز". زندگی خصوصی و آخرين سال ها این آهنگساز برجسته آلمانی ۲۳ ساله بود كه برای نخستين بار با هنرپيشه ای به نام مينا پلانر ازدواج كرد . او اوپرای "تريستان و ايزولده" را به ماتهيلده وزندونك Wesendonk و چند اثر گوناگونش را به همسر بعدی اش كوزيما فن بولو Cosima von Buehlow پيشكش كرد. زندگی خصوصی اش در عشق های كوتاه و بلندمدت و تماس با برگزيدگان زمان می گذشت. برای نمونه چنان در دل پادشاه ايالت باواريا لودويگ جا باز كرده بود كه لودويگ در ۲۰ سال آخر زندگی آهنگساز، هزينه های كلانی از صندوق عمومی صرف او و اجرای آثارش كرد. ۶۳ ساله بود كه با كمك پادشاه لودويگ ملكی در شهر بايرويت خريد. از آن پس "فيستوال بايرويت" كه در اصل اجرای سالانه ی آثار خودش بود را در تالار تئاتر آن ملك برگزار كرد. ريشارد واگنر در روز ۱۳ فوريه ی ۱۸۸۳ ميلادی هنگامی كه مشغول نوشتن مقاله ی "زنانگی در آدمی" بود، در بايرويت درگذشت اما بحث و مجادله درباره ی زندگی و آثار پر شر و شورش هنوز همانند زمان خودش ادامه دارد.