counter create hit

مطالب مرتبط:
ویدئو / ادامه حواشی «به وقت شام» در «حنجره سرخ»

ویدئو / ادامه حواشی «به وقت شام» در «حنجره سرخ»

شامگاه یکشنبه ۲۹ بهمن‌ماه مراسمی با عنوان «حنجره سرخ» به درخواست جمعی از خانواده شهدای دفاع مقدس، شهدای هسته‌ای و مدافع حرم برای تقدیر از ابراهیم حاتمی‌کیا کارگردان فیلم «به وقت شام» در پردی ...

مجری و زمان پخش سری جدید برنامه

مجری و زمان پخش سری جدید برنامه "هفت" از زبان رییس گروه اجتماعی شبکه سه+ صحبت‌هایش درباره رشیدپور

کافه‌سینما | مجری و زمان پخش سری جدید برنامه "هفت" از زبان رییس گروه اجتماعی شبکه سه+ صحبت‌هایش درباره رشیدپور

دانشگاه در کنار تولید علم باید برای توسعه و انتقال دانش هم برنامه داشته باشد

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به دو موضوع تولید و انتقال دانش گفت: «دانشگاه‌ها باید در این دو موضوع بسیار جدیت از خود نشان دهند، در کنار تولید علم و محتوا باید توسعه و انتقال هم صورت داده شود».به گزارش ایسنا، دکت ...

مجموعه ویدیوهای نقدهای تصویری امیر قادری بر فیلم های جشنواره سی و ششم: از

مجموعه ویدیوهای نقدهای تصویری امیر قادری بر فیلم های جشنواره سی و ششم: از "به وقت شام" و "مصادره، تا "تنگه ابوقریب"، و "مغزهای کوچک زنگ‌زده"

کافه‌سینما | مجموعه ویدیوهای نقدهای تصویری امیر قادری بر فیلم های جشنواره سی و ششم: از "به وقت شام" و "مصادره، تا "تنگه ابوقریب"، و "مغزهای کوچک زنگ‌زده" ...

ساخت و پخش چند انیمیشن و نماهنگ برای ایام فاطمیه+فیلم

انیمیشن سه بعدی «بانوی بهشتی» و نماهنگ انیمیشنی «مادر خوبی‌ها» برای ایام فاطمیه توسط مرکز تولید و نشر دیجیتال انقلاب اسلامی (متنا) تولید شد. به گزارش ایلنا، انیمیشن ...

انتقاد از آزاد بودن برخی مدیران موسسات اعتباری

انتقاد از آزاد بودن برخی مدیران موسسات اعتباری

سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: «مدیران موسسات اعتباری متخلف هر کدام به کسی یا جائی وصل بودند و الآن هم دارند آزاد می‌چرخند». به گزارش شمانیوز: سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: «مدیران موسسات اعتباری متخلف هر کدام به کس ...

چرا به وقت شام بهترین فیلم جشنواره فجر امسال بود؟

چرا به وقت شام بهترین فیلم جشنواره فجر امسال بود؟

پیام تبریک محمدحسین مهدویان برای تولد پسر بی ادعای سینما

پیام تبریک محمدحسین مهدویان برای تولد پسر بی ادعای سینما

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدحسین مهدویان با انتشار عکس ساعد سهیلی در اینستاگرام، تولد او را تبریک گفت. این کارگردان در توصیف سهیلی نوشت: «ساعد عزیز، پسر محجوب و سربه‌زیر و بی‌حاشیه‌ و بی‌ادعای سینمای ایران. تولدت مبارک برادر.» ...

عکس/ نمایش عجیب آمادگی رحمتی در عمان

ساعت: 20:17 منتشر شده در مورخ: 1396/11/30 شناسه خبر: 1316103 کاپیتان استقلال به شکلی عجیب آمادگی خود ...

صفحه نمایش پرنده ای که با چشم هدایت می شود

صفحه نمایش پرنده ای که با چشم هدایت می شود

یکی از غول‌های فناوری در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند به تازگی اختراع جدیدش را که یک صفحه نمایش پرنده با قابلیت هدایت از طریق چشم کاربر است، ثبت کرد.به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، شرکت سامسونگ ...

«دو کودک آماده فرمان کارگردان برای شروع بازی»

«دو کودک آماده فرمان کارگردان برای شروع بازی»

طراح پوستر اصلی سی‌وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر درباره ویژگی هایی که در طراحی به کار برده و تصویر دو کودک که در پوستر حضور دارند، توضیح داد. علی خورشیدپور در گفتگو با ایسنا درباره ویژگی هایی که برای خلق این پوستر د ...

جزییاتی از سکانس پایانی فیلم فجر به روایت یک مدیر

مدیر بخش «تجلی اراده ملی» جزئیات برپایی اختتامیه این بخش از سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در منطقه آزاد اروند (آبادان و خرمشهر) را تشریح کرد.به گزارش ایسنا، «مهدی قربان‌پور» در گفت‌وگویی مطرح کرد: اختتامیه ...

فیلم/شرایط سخت برای امدادگران

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند. فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4 منبع: فارس ...

منع ورود سازندگان فیلم نامزد اسکار به آمریکا

عوامل مستند نامزد اسکار «آخرین مردان در حلب» به سبب محدودیت‌های مهاجرتی «ترامپ» قادر نخواهند بود در مراسم پایانی جوایز سینمایی اسکار حضور یابند. به گزارش ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، امسال نیز همچون سال گذشت ...

«شرقی غمگین» تمدید شد

نمایش «شرقی غمگین» به کارگردانی سعید زارعی از ششم اسفندماه به مدت ۲۰ شب دوباره روی صحنه خواهد رفت.به گزارش ایسنا به نقل از مشاور رسانه‌ای این پروژه، نمایش «شرقی غمگین» به کارگردانی سعید زارعی و نویسندگی سجاد ...

اولین نمایشنامه های دوشخصیتی مجموعه «دنیای مدرن تئاتر» عرضه شد

به گزارش خبرنگار مهر، غالباً یکی از اهداف خوانش متون نمایشی، رسیدن به اجرای آنها بر صحنه است؛ گزینش آثار از میان خیل متون موجود در بازار نشر یکی از اصلی‌ترین چالش‌های فعالان عرصه نمایش است و یکی از راه‌هایی که ...

آیا شما هومن آقا قصد دروغ گفتن است ؟

آیا هومن سیدی قصد دروغ گویی دارد؟

روزنامه شهروند - ایمان هادی: یکی از مشکلات اصلی در زمینه نقد فیلم به فیلم به عنوان یک واقعیت اجتماعی است که تصور می شود اغلب در سمت چپ تعدادی از آثار از فیلم به این که کلمات ماهش مسائل اجتماعی است. نقدی موج سینمای اجتماعی ایران, بر اساس توصیه های رابین چوب می تواند نیاز ایدئولوژیک و سیاسی و حتی اجتماعی و تحلیل فیلم ایجاد کرد فیلم پره از مبارزه با یک حزب سیاسی به پرتاب و کلمات را در قالب مشت و لگد تبدیل اثر است. فیلم ذهن کوچک پایان با فکر انرژی های اجتماعی طرح است. با که در آن ایدئولوژی نویسنده ، قضاوت در مورد فیلم آقا شما واژه ها منجر به این نتیجه گیری از متن خرق از نویسنده خواهد بود و در نتیجه به ستایش مدیر خوانندگان استفاده خواهد شد. کمی از شجاعت و جسارت در نقد مورد نیاز است و باید نوشت. زنگ‌زده با وجود این‌که با نگره نگارنده همخوان نیست، اما فیلم استخوان‌داری است. از معدود فیلم‌هایی است که طی بیست‌سال اخیر ساخته شده و می‌توان ادعا کرد فیلم اسکلت بسیار محکم سینمایی دارد. قصد نگارنده از دیدن فیلم، کوبیدن بود اما در مواجهه با هر اثری که با طبع سینمایی منتقد همسو و همخوان نیست، فیلمساز اگر بدترین محتوای ممکن را در ظرف سینمایی درستی بریزد، طبیعتا منتقد تسلیم خواهد شد.   فیلم سیدی اثر بشدت سیاهی است، خیلی سیاه‌تر از آنچه در سینمای ایران ترسیم شده و به عبارت دیگر می‌توان گفت که سیاه‌ترین و خشن‌ترین فیلم سینمای ایران است که مولفش کنار سیاهی نمی‌ایستد و چند عکس کارت‌پستالی بگیرد، بلکه کارگردان با انتخاب میزانسن‌های جذاب نمایشی و شخصیت‌پردازی دقیق، سیاهی را به چالش می‌کشد. متاسفانه در سال‌های اخیر دو مبحث سیاه‌نمایی و نقد سیاهی بشدت خلط شده است.  فیلم سیدی اثر بسیار خشنی است اما مرکزیت کاراکتر شاهین و دنبال کردن این شخصیت و حتی انتخاب او به‌عنوان دانای کل و حتی تغییر رویه‌اش پس از دستگیری برادرش شکور (فرهاد اصلانی) به نقد خشونت می‌پردازد.  فیلم در مورد بی‌قانونی است، اما برخلاف سنت رایج‌ فیلم‌هایی از این دست، قانون بدمن‌ فیلم نیست حتی در نیمه پایانی فیلم شاهین برای دستگیری همکار کودک دزد شکور دست به دامان قانون می‌شود.   مهمترین موضوع برجسته فیلم این است که فیلم اندازه نگاه می‌دارد. با توجه به ساختار فیلم، روایت موقعیت بسیار خوبی برای آگراندیسمان واقعیت دارد اما به محض دستگیری شکور، سیدی برشی از رویدادهای واقعی خبری را چاشنی فیلم می‌کند. هر چند تعمیم به واقعیت می‌تواند به مغزهای کوچک زنگ‌زده آسیب برساند اما کارگردان تعمدا با نمایش واقعیت، به مخاطبش این پیام را منتقل می‌کند که همه آنچه در فیلم می‌بیند، اغراق شده نیست و صادقانه به مخاطب القا می‌کند قصد دروغ‌گویی ندارد.   فیلم لاتاری محمدحسین مهدویان براساس کنشگری غیرتمندانه سمپاتیک و فیلم سیدی براساس کنشگری‌های غیرسمپاتیک غیرت‌محور ساخته شده و قصد کشتن شعله حتی اگر به فرجام تراژیکی منجر می‌شد، فیلم نمی‌توانست در معرض سیاه‌نمایی، مثل فیلم خانه پدری کیانوش عیاری قرار بگیرد.   با این‌که استناد خبری در فیلم پخش می‌شود، در مورد قضیه قتل شعله، فیلم چهارچوبی را در فضای حاشیه شهری تعریف کرده که تعمیم‌پذیر به فضای عمومی جامعه ایرانی نیست و تنها تعمیم‌پذیر به همان چهارچوب زیستی حاشیه‌نشین است، درحالی‌که خانه پدری فیلمی تعمیم‌پذیر حتی به فرهنگ و تاریخ ایران است.  فیلم سیدی به دلیل تأکید بر روابط سنتی و خانوادگی و تمایل رقابت دو برادر برای فعالیت در تولید و توزیع موادمخدر یادآور فیلم ابد و یک روز است. این یادآوری نقصانی برای فیلم سیدی نیست. تطبیق هر دو فیلم به رستگاری مغزهای کوچک زنگ‌زده منجر خواهد شد چون جهان محدود ابد و یک روز عصیان‌پذیر نیست و همه کاراکترها بنده فضایی انفعالی هستند، حتی سمیه (ابد و یک روز) باید سرنوشت خود را در چنین فضایی بپذیرد. در جهان ابد و یک روز رستگاری غیرممکن است اما شاهین قصد رستگاری دارد و از بن‌بست‌های جامعه محدود اطرافش عبور می‌کند.   فیلم ابد و یک روز در معرض انگ سیاه‌نمایی قرار می‌گیرد چون موضع محسن و مرتضی انفعالی است و رستگاری ممکن نیست اما شاهین به یک رستگاری فردی می‌رسد و مرزهای اهورایی و اهریمنی را پیدا می‌کند و قصد رهایی از اهریمن را دارد.   مغزهای کوچک زنگ‌زده درباره یک حاشیه شهری پرجرم و جنایت است از نگاه یک جنایتکاری که تاکنون مرتکب جنایت نشده است. در واقع آنچه فیلم را جذاب می‌کند این است که ما فیلمی می‌بینیم درباره جرم و جنایت و زوال جرم و جنایتکار.  مغزهای کوچک زنگ‌زده هومن سیدی، محتوازده و فرم‌زده نیست. مشکل عمده سینمای ایران، گم شدن مرزها فرمیک و محتوایی است و مهمترین شاخصه فیلم سیدی، حد معین و مشخص فرم و محتواست.