counter create hit

مطالب مرتبط:

درخشش تئاتری ها در فیلم فجر

خبرگزاری ایسنا: 22 فیلم جدید سینمایی در جشنواره فیلم فجر امسال در حالی به عنوان تولیدات تازه سینمای ایران رونمایی شدند که سهم بازیگران کهنه کار تئاتر در این فیلم‌ها چشمگیر بود.در جشنواره سی‌وششم فیلم فجر اگرچه از برخی بازیگران مطرح فیلمی دیده نشد، اما در میان چ ...

دعایی که برای بچه دار شدن مفید است

دعایی که برای بچه دار شدن مفید است

به گزارش جهان نیوز، امام صادق علیه ‏السلام: هر کس بخواهد زنش بچّه‏ دار شود، پس از نماز جمعه ، دو رکعت نماز بگزارد و در آنها رکوع و سجده را طولانی سازد و سپس بگوید: «خداوندا! به حرمت آنچه زَکَریّا بدان از تو مسئلت داشت، از تو می‏ خواهم. پروردگارا! ...

«مهران مدیری» بازیگر فیلم «ول شدگان» شد

مهران مدیری برای بازی در فیلم "ول شدگان" با عوامل این فیلم به توافق رسید. به گزارش شمانیوز:مدیری بعداز "همیشه پای یک زن در میان است" برای دومین بار با کمال تبریزی در کمدی "ول شدگان" همکاری میکند.آنطور که سینما دیلی و فیلم نیوز نوشته اند، م ...

کنسرت «تصنیف و ترانه» از همنوازان فاخته برگزار می شود

کنسرت «تصنیف و ترانه» از همنوازان فاخته برگزار می شود

موسیقی ما- کنسرت «تصنیف و ترانه» از گروه موسیقی «همنوازان فاخته» به سرپرستی «خشایار پارسا» و خوانندگی «محب علی بخشی»، جمعه و شنبه 18 و 19 اسفند ماه سال جاری، با رپرتواری از دو گونه یِ تصنیف های دوره قاجار و گونه یِ ترانه های دوره پهلوی، به خوانندگی «محبعلی بخشی» ...

تب و تاب اکران فیلم ها بعد از جشنواره فیلم فجر

به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛ جشنواره فیلم فجر چند روزی است که به پایان رسیده و اکران فیلم های جدید در سینماهای کشور از سر گرفته شده است. در این گزارش به بررسی فیلم های سینمایی موجود بر پرده نقره ای می پردازیم. اسرافیل اسرافیل ...

کتاب در هفته ای که گذشت

به گزارش ایسکانیوز، در هفته ای که گذشت مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی روز یکشنبه 22 بهمن ماه طبق هر سال با شکوه هر چه تمام تر برگزار شد. در این میان سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی عموم هنرمندان و اهالی فرهنگ را برای حضو ...

حدیث روز/ سخن پیامبر(ص) درباره کسانی که خدا آرامش برایشان می فرستد

مشرق- پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند: هیچ جلسه قرآنی برای تلاوت و درس در مجلسی از مساجد خدا برقرار نشد، مگر این که آرامش بر آنان نازل شد و رحمت دربرشان گرفت و فرشتگان در اطراف آنان حلقه زدند و خداوند در میان کسانی که در نزدش ه ...

آخر هفته چه فیلم هایی ببینیم؟

به گزارش مشرق، فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن «به اسب کهر بنگر»، «مادر من»، «امیدها و نجواها»، «عامل سوم»، «ستاره من»، «خاکسترنشین»، «عکس‌های هالیس وود»، «سفر سهراب»، «هرچه پیش آید» ...

اجرای نمایش Danny در چهارمین جشنواره «میکرو لیو»

اجرای نمایش Danny در چهارمین جشنواره «میکرو لیو»

نمایش Danny از چهارمین دوره جشنواره «میکرو لیو» روی صحنه می‌رود. به گزارش ایلنا، پنجمین نمایش جشنواره «میکرو لیو» با عنوان «Danny» به نویسندگی ...

زیباکلام: حكومتي بودن خيلي هم قشنگ نيست

زیباکلام: حكومتي بودن خيلي هم قشنگ نيست

فیلم آنلاین: صادق زیباکلام در مورد فیلم‌سازهای حکومتی توئیتی منتشر کرد.

اظهارات داور جشنواره فجر درباره برخی حاشیه ها

اظهارات داور جشنواره فجر درباره برخی حاشیه ها

خبرگزاری ایسنا به نقل از ستاد خبری جشنواره فیلم فجر: طائرپور در واکنش به برخی حاشیه‌ در برنامه «شب‌های شفاهی» با بیان اینکه «تصور می‌کنم، آن‌هایی که شغل‌شان بهانه‌جویی است، اگر شما روی آنتن زنده تلویزیون هم مباحث و جلسات داوری را منعکس بکنید، باز صحبت‌ها و شائبه‌ها و حرف‌ه ...

انتقاد تند ترانه علیدوستی از توهین کنندگان به رشیدپور و جمشیدی

انتقاد تند ترانه علیدوستی از توهین کنندگان به رشیدپور و جمشیدی

ترانه علیدوستی با انتشار عکسی از رضا رشیدپور و پژمان جمشیدی در صفحه اینستاگرامش نوشت: «توهین به دیگران و استهزای اون‌ها، به معنای محق و بزرگ بودن شما نیست. بلکه بیشتر یادآور بی‌اعتماد به نفسی و حقارت تعدادی پهلوان پنبه است. کاش از رفتار غیرانسانی ...

حدیث روز/ امام زمان(عج): کارها را به ما واگذارید

مشرق- امام زمان حضرت مهدی علیه‌السلام فرمودند: از خدا بترسید و تسلیم ما شوید و کارها را به ما واگذارید، بر ماست که شما را از سرچشمه، سیراب برگردانیم، چنان که بردن شما به سرچشمه از ما بود، در پی کشف آنچه از شما پوشیده شده نروید. مقصد خود را با دوستی م ...

خواندن این دعا را در صبح و شب ترک نکنید

خواندن این دعا را در صبح و شب ترک نکنید

به گزارش جهان نیوز، امام صادق علیه السلام می فرمایند: این دعا از دعاهای گنجینه است و قرائتِ آن را در هر روز صبح و شب ترک نکن.(سه مرتبه صبح و سه مرتبه ابتدای شب)   اللَّهُمَّ اجْعَلْنِی فِی دِرْعِکَ الْحَصِینَةِ الَّتِی تَجْعَلُ فِیهَا مَنْ تُرِیدُ. ...

من اولین زن استنداپ کمدین ایران هستم +عکس

من اولین زن استنداپ کمدین ایران هستم +عکس

درس هايی از سبک زندگی فاطمی

درس هايی از سبک زندگی فاطمی

به گزارش جهان نیوز، مجتبی تونه ای، مدیر شبكه رادیویی معارف، همزمان با فرا رسیدن دهه فاطمیه از پخش برنامه های این رسانه دینی در این ایام خبر داد. این رادیو همزمان با فرا رسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه (س) اقدام به پخش زنده "همایش بزرگ فاطمیه " كرد . همایش ب ...

پاداش و مجازات الهی واقعی است ؟

کیفر و عذاب الهی واقعیت دارد؟

اخبار جهان گزارش آیت الله ناصر مکارم شیرازی در تفسیر ذیل آیات 53 تا 56 آیا جان الهی مجازات برای عاملان اشاره کرده است که متن نمی توانید ؟ یگانگی خدا بشر اسلامی se "و به حق است و آنچه مرده است و هر چند و حق ما ممکن است حتی * * * * لو به معنی نفس ظلمت ما رایگان بازخرید گرفته و زندانی پشیمان است شاهد عذاب و تغییر اصول مانند * تنها یک خدا پدر Fi و تعداد که فقط یک خدا وجود دارد که قرآن یک کتاب حقیقت اما یک مسیر مانند * جان است و پشت از خدا بپرسید "(وعده عذاب خدا) ، او می گوید: "نه آقا بخش و.... قطعا حق است و شما نمی توانید از آن جلوگیرى کنید»! و هر کس که ستم کرده، اگر تمامى آنچه روى زمین است در اختیار داشته باشد، (همه را از هول عذاب،) براى نجات خویش مى دهد! و هنگامى که عذاب را ببینند، (پشیمان مى شوند، اما) پشیمانى خود را کتمان مى کنند (مبادا رسواتر شوند)! و در میان آنها، به عدالت داورى مى شود، و ستمى بر آنها نخواهد شد! آگاه باشید آنچه در آسمان ها و زمین است، از آنِ خداست! آگاه باشید وعده خدا حق است، ولى بیشتر آنها نمى دانند. اوست که زنده مى کند و مى میراند، و به سوى او بازگردانده مى شوید». (یونس/ 53 تا 56) در مجازات الهى تردید نکنید در آیات گذشته، سخن از کیفر، مجازات و عذاب مجرمان در این جهان و جهان دیگر بود، آیات مورد بحث نیز، این موضوع را دنبال مى کند. نخست مى فرماید: «مجرمان و مشرکان از روى تعجب و استفهام از تو سؤال مى کنند: آیا این وعده مجازات الهى در این جهان و جهان دیگر حق است»؟ (وَ یَسْتَنْبِئُونَکَ أَ حَقٌّ هُوَ). «حقّ» در اینجا در مقابل «باطل» نیست، بلکه منظور این است: آیا این مجازات و کیفر واقعیت دارد و تحقق مى یابد؟ زیرا «حق» و «تحقق» هر دو از یک ماده اند، البته حق در مقابل باطل، اگر به معنى وسیع کلمه تفسیر شود، شامل هر واقعیت موجود مى گردد، و نقطه مقابل آن معدوم و باطل است. در برابر این سؤال، خداوند به پیامبرش دستور مى دهد: با تأکید هر چه بیشتر «بگو: آرى، به پروردگارم سوگند! این یک واقعیت است و هیچ شک و تردیدى در آن نیست» (قُلْ إی وَ رَبِّی إِنَّهُ لَحَقٌّ). و اگر فکر مى کنید، مى توانید از چنگال مجازات الهى فرار کنید، اشتباه بزرگى کرده اید، زیرا «هرگز شما نمى توانید از آن جلوگیرى کنید، و او را با قدرت خود ناتوان سازید» (وَ ما أَنْتُمْ بِمُعْجِزینَ). در واقع این جمله با جمله فوق، از قبیل بیان مقتضى و مانع است، در جمله اوّل مى گوید: مجازات مجرمان یک واقعیت است. و در جمله دوم اضافه مى کند: هیچ قدرتى نمى تواند جلو آن را بگیرد، درست مانند آیات 7 و 8 سوره «طور» که مى فرماید: إِنَّ عَذابَ رَبِّکَ لَواقِعٌ * ما لَهُ مِنْ دافِع: «عذاب پروردگارت واقع شدنى است * و هیچ چیز نمى تواند مانع آن شود». تأکیدهایى که در آیه به چشم مى خورد قابل توجه است: از یکسو «سوگند». و از سوى دیگر کلمه «انّ» و «لام تأکید». و از سوى سوم جمله «وَ ما أَنْتُمْ بِمُعْجِزینَ»، همه اینها تأکید مى کند که: به هنگام ارتکاب جرم هاى سنگین، مجازات الهى حتمى است و تخطّى ناپذیر! سختی های عذاب الهی/ ستمکاران مالک تمام ثروت های زمین هم توان رهایی از عذاب را ندارند در آیه بعد، روى عظمت این مجازات، مخصوصاً در قیامت تکیه کرده مى فرماید: آن چنان عذاب الهى وحشتناک و هول انگیز است که، «اگر هر یک از ستمکاران مالک تمام ثروت هاى روى زمین باشند، حاضرند همه آن را بدهند تا از این کیفر سخت رهایى یابند» (وَ لَوْ أَنَّ لِکُلِّ نَفْس ظَلَمَتْ ما فِی الأَرْضِ لاَفْتَدَتْ بِهِ). آنها حاضرند، بزرگ ترین رشوه اى را که مى توان تصور کرد، براى رهایى از چنگال عذاب الهى بدهند، اما کسى از آنها نمى پذیرد، تا سر سوزنى از مجازاتشان بکاهد. بعضى از این مجازات ها مادّى و برخى جنبه معنوى دارد، لذا مى فرماید: «آنها با مشاهده عذاب الهى پشیمان مى شوند، ولى فایده ندارد و برخی از اظهار ندامت، که مایه رسوایى بیشتر در برابر رقیبان مجرم یا پیروانشان مى شود، خوددارى مى کنند» (وَ أَسَرُّوا النَّدامَةَ لَمّا رَأَوُا الْعَذابَ). آیا خداوند در برابر ستمکاران هم با عدالت برخورد می کند؟ پس از آن، تأکید مى کند: «با همه این احوال، در میان آنها به عدالت داورى مى شود، و ظلم و ستمى درباره آنان نخواهد شد» (وَ قُضِیَ بَیْنَهُمْ بِالْقِسْطِ وَ هُمْ لایُظْلَمُونَ). این جمله تأکیدى است بر روش قرآن در همه جا، در زمینه مجازات و عدالت، زیرا تأکیدهاى آیه گذشته در زمینه مجازات، ممکن است این توهّم را براى افراد غافل به وجود آورد که: مسأله انتقام جویى در کار است، لذا قرآن نخست مى گوید: داورى میان آنها با عدالت مى شود، و باز تأکید مى کند که: ظلم و ستمى بر آنها نخواهد رفت. سپس براى این که مردم این وعده ها و تهدیدهاى الهى را به شوخى نگیرند، و فکر نکنند خداوند از انجام اینها عاجز است، اضافه مى کند: «آگاه باشید! آنچه در آسمان ها و زمین است از آنِ خدا است» (أَلا إِنَّ لِلّهِ ما فِی السَّماواتِ وَ الأَرْضِ). مالکیت و حکومت او تمام جهان هستى را فرا گرفته، و هیچ کس نمى تواند از کشور او بیرون رود و یا او را از مجازات باز دارد. و به عنوان هشدار اعلام مى کند: «آگاه باشید! وعده خداوند در مورد مجازات مجرمان حق است، هر چند بسیارى از مردم که ناآگاهى، سایه شوم بر روانشان افکنده این حقیقت را نمى دانند» (أَلا إِنَّ وَعْدَ اللّهِ حَقٌّ وَ لکِنَّ أَکْثَرَهُمْ لایَعْلَمُونَ). در آخرین آیه مورد بحث نیز، تأکید مجددى روى همین مسأله حیاتى است مى گوید: «خداوند است که زنده مى کند، و او است که مى میراند» (هُوَ یُحْیی وَ یُمیتُ). بنابراین، هم توانایی بر مرگ و میراندن بندگان دارد، و هم زنده کردن آنها براى دادگاه «رستاخیز». «و سرانجام همه شما به سوى او باز مى گردید» (وَ إِلَیْهِ تُرْجَعُونَ). و پاداش همه اعمال خویش را در آنجا خواهید یافت. منبع:فارس